Čtrnáctý den

Jsem tu už dva týdny. První školní dny se mi zdálo, že tři měsíce budou trvat věčnost. I když jsem ani tenkrát nelitovala toho, že jsem sem jela, tak jsem se dost začala těšit domů. Česká republika mi připadala jako nejlepší a nejusměvavější místo na zemi. Tahle mini krize už je však za mnou a poměrně rychle si tu vytvářím každodenní rutinu.
Vím třeba, kterou tramvaj musím stihnout, abych nemusela ve škole dlouho čekat na hodinu, ale abych zároveň nepřišla pozdě. Přijde mi úsměvné, že v můj první školní den jsem jela o tři tramvaje dříve. Vím i v kolik musím vstávat, že hodiny na troubě ukazují o sedm minut dopředu a kudy přesně musím jet do obou školních budov, abych se tam dostala co nejdříve.
AFS opravdu není cestovka a kulturní výměna opravdu není to samé co dovolená. Je to prostě nový život, který si můžete zařídit podle sebe, alespoň částečně.
Dneska mi došlo, že až přijedu do Čech, tak se některé věci nezmění k lepšímu. Tady ráno v tramvaji vidím lidi, kteří se mračí, nechce se jim do práce. To bude v Čechách úplně stejné. Přeci jen, pořád jsem ve střední Evropě. Protože se dneska nedělo nic zajímavého (kromě toho, že jsem dostala známku z testu z biologie), tak jsem se rozhodla napsat jen krátký článek. Škola už mi nepřipadá tak extra zajímavá, jak jsem si na ni už zvykla, takže už asi nebudu popisovat hodinu po hodině, pokud se nestane něco, co by stálo za zmínku. Zítra začnu psát seznam věcí, kterými se liší Švýcarsko od ČR. Nebudu tu psát žádná klišé, použiju pouze to, co jsem tu skutečně viděla. V Alpách je život určitě jiný, ale tam nebydlím, o tom Vám moc neřeknu. Budu porovnávat hlavně moje všední dny tady s mými všedními dny před odjedzdem. Myslím, že mi to pomůže uvědomit si, že opravdu zažívám kulturní výměnu, ne jenom stejný život v jiné (svými zvyky téměř totožné) zemi.
Teď už jen stručně okomentuji známku. Systém je tu takový, že mají šest známek. Šestka je nejlepší a jednička nejhorší. Aby toho nebylo málo, tak nemají 2+, 2-, 2/3,... Místo toho používají desetinou čárku. Já jsem v testu jednu otázku vůbec neuměla přeložit, když jsem se na to ptala učitele, tak mávnul rukou a řekl mi, že to dělat nemusím. Trochu mě pak překvapilo, když mi za to strhl body. Dostala jsem 4,3. Přirovnala bych to asi k naší horší dvojce, nevím, ale na to, že testy vůbec psát nemusím, bylo to v němčině a o stavbě buňky, tak mi to docela v pohodě stačí. Tady si můžete test prohlédnout.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Festifall

Walmart

Třicátý první den

Sedmdesátý pátý den - oběd v Markthalle

Tentokrát už opravdový Halloween

Tentokrát se vydáme do přírody

Sedmnáctý den