Sedmdesátý šestý den

Dnes přišel Halloween! Ale vzhledem k tomu, že se to tu neslaví o nic víc než v ČR, tak to byl vlastně poměrně obyčejný den. Cestou do školy jsem slyšela nějakou holku, jak se divila, že ráno vůbec není tma. V tu chvíli mi došlo, že je opravdu až podezřele moc světla a musela jsem se hned podívat na hodinky, jestli jsem náhodou omylem nevstala o hodinu později. Ale naštěstí to je všechno způsobené jen posunem času. (Který se tu mimochodem chystají příští rok zrušit. Byly o tom dlouhé debaty a protože je Švýcarsko zemí kompromisu, tak jsem začaly vznikat vtipy o tom, že se čas bude posouvat jen o půl hodiny.
Škola byla dneska v pohodě (dokonce ještě víc než je tu běžné). Na němčině pokračovala diskuze ze včerejška. Tentokrát padly ještě otázky o tom, jestli by měla být vojna povinná a jestli by ji měly vykonávat i ženy. Bylo to zajímavé sledovat, protože ve Švýcarsku je pro muže povinná vojna na 18 týdnů. A trochu překvapivě s tím nemají mí spolužáci problém a část holek by to zavedla klidně i pro ženy. Já nemám úplně jasný názor na to, co je správné, ale přiznávám se, že mi to docela vyhovuje tak, jak to máme teď.
Druhou hodinu němčiny jsme dělali nějakou skupinovou práci. Byl to rozbor básničky. Já naznám pojmy a moje skupina toho moc nenapsala, tak uvidíme, jak to příště vymyslíme. Pak přišel test z dějepisu. A nějak se mi podařilo s učitelem domluvit, že jsem to nemusela psát. Asi bych to se slovníkem nějak zvládla, ale nastudovat dvacet stran odborného textu, bylo nad moje síly. (A když říkám odborného, tak nemyslím učebnici, ale různé rozhovory s experty na renezanci.) Asi mi i pomohlo, že jsem ve třídě s Byronem, který to taky nemusel psát. Jinak mi totiž přijde, že náš dějepisář úplně zapomněl, že nejsem Švýcarka.
Po dvou hodinách úplného volna jsme měli angličtinu. Znáte aplikaci Kahoot? Každý se na ni přihlásí, učitel promítá na tabuli otázky, vy mobilem odpovídáte a podle správných odpovědí a rychlosti získáváte body. Zároveň se Vám zobrazuje jak si vedete s porovnáním se třídou. Dělali jsme kvíz o Halloweenu a já jsem ho vyhrála. Ráno jsem si u snídaně totiž přečetla článek o původu tohoto svátku. A s velkým množstvím štěstí jsem odpověděla na všechno správně. Pak nám učitel rozdal testy z minulého týdne. Dostala jsem 4.8 a byla jsem s tím dokonce lepší než Byron. (Jo, opravdu je z Ameriky a jeho mateřský jazyk je angličtina.)
O polední přestávce jsem musela jet rychle domů, protože jsem si zapomněla vzít noty na sbor. Pak přišly dvě hodiny matiky, které uběhly překvapivě rychle, a sbor. Pak jsem jela domů. Večer jsem si četla knížku, kterou musíme číst na angličtinu. Jmenuje se to "The Ocean at the End of the Lane" a je to občas dobrý a občas neskutečně šílený. K večeři jsme měly něco japonského (naštěstí jsme to nejedly hůlkami). Pak jsem ještě naposledy zapálila svíčku v mojí už téměř scvrklé dýni.

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Festifall

Walmart

Třicátý první den

Sedmdesátý pátý den - oběd v Markthalle

Tentokrát už opravdový Halloween

Tentokrát se vydáme do přírody

Sedmnáctý den