Halloween netrvá jen jeden den

Dobře, úplně technicky vzato trvá Halloween jen jeden den. Konkrétně 31. října. Tady se to ale bere ve velkém. Víte, jak se v ČR obvykle v prosinci mění klasická otázka "Jak se máš?" na "Už máš vymyšlené dárky?" Tady mají i říjnovou obnobu této otázky. Zní "Už máš vymyšlený kostým?"

Ale než začneme s výčtem všech akcí, které se konaly, tak tady musím zmínit své nepálské kamarády. (Omylem objevili tenhle blog a teď mi vyčítají, že jsem je nikde jmenovitě nezmínila.) Takže tady máte ta jména: Akash, Ashim, Karsang, Lemon, Mingma, Prash, Rupesh, Shuvam, Spandan. Super kamarádi. Doufám, že všichni oceníte, že si pamatuju všechna ta exotická jména. Není to úplně sranda.

Tak to bychom měli. Zpátky k Halloweenu. Už týden předem uspořádali studenti, kteří mají na kolejích vedoucí funkce (říká se jim RA - resident assistant), akci s rozdáváním bonbonů. Na plakátech bylo, že doporučují kostýmy. Žádné jsme neměli, tak jsme aspoň sehnali barvy na obličej. Než jsme se začali malovat, tak nás ale kamarádky upozornily, že tam nikdo kromě organizátorů kostým nemá. Byla to maličká akce. Šest lidí s kyblíčky se sladkostmi stáli na dvoře školy a rozdávali všem sladkosti. Pak jsme mohli malovat na dýně a vzít si horkou čokoládu, která byla ale extrémně přeslazená. Co bych dala za klasický český kakao. 

O dva dny později se v Huntingdonu konal halloweenský průvod. A překvapilo mě, jak byl obří! Všichni obyvatelé města vyšli na ulici, většina si přinesla i židličky, a pozorovali nekonečný zástup nazdobených aut a vozů. Mezi nimi občas pochodovali i týmy mažoretek, roztleskávaček, fotbalistů, pochodové kapely, skauti, různé církevní skupiny nebo jen dobrovolníci. Všichni házeli na silnici z aut bonbony a děti je sbírali z první řady. Byli tam fakt úplně všichni z celého města i všech okolních měst. Auta projížděla hodinu a půl dlouhou kolonou. Když jsme šli zpátky, tak se nám podařilo na chodníku najít pár zapomenutých bonbonů. Celkově to pro mě byl jeden z nejvíc typicky amerických zážitků. A strašně se mi to líbilo. Dřív jsem ani nevěděla, že se s halloweenem pojí průvod, ale prý to je opravdu velká tradice.

Během víkendu před Halloweenem se konaly dvě párty. Všichni nám tvrdili, že musíme mít kostým. Jinak se na nás budou všichni špatně koukat. Nepřišlo mi to až tak hrozný, pár lidí kostým nemělo a nikdo to nijak nekomentoval. Ale je pravda, že většina ho měla. Já jsem se přihlásila na "výlet" do Walmartu (supermarketu), který pořádala škola pro mezinárodní studenty. Tentokrát nám na nákup dali jen 25 minut. A to je na obchod velikosti Makra málo. (Minule jsme měli hodinu.) Stejně jsme pak museli čekat dalších 20 minut na tři holky, které se zdržely. Teoreticky bych tam nemusela jet na nákup organizovaný školou. Znám dva Američany, co by mě tam mohli dovézt. Ale nechtěla jsem je otravovat. A když už mi to škola nabídla, tak proč nejet? Nakonec se mi to dost líbilo. Nejel tam nikdo z mých blízkých kamarádů. Ale byly tam holky z Indie, Malajsie, Japonska a Tajwanu, se kterými se normálně zas tak často nebavím, tak jsem teď aspoň měla příležitost. 

V obchodě jsem si našla pončo ve stylu oslavy mexického Dne mrtvých "Día de los muertos". Navíc jsem měla i dočasné tetování na obličej. Součástí byla i květinová čelenka, proto si pár lidí myslelo, že jsem hippie. No a tak jsem další den kostým trochu upravila a skutečně šla za hippieka. Upřímně, že začátku párty vypadala jako obvykle, neznala jsem většinu písniček, bylo tam vedro a nedalo se skoro ani hnout. Ale aspoň jsem si mohla prohlédnout různé kostýmy. A nakonec se nám po několika minutách chození bez cíle v totální zimě podařilo i najít dům, kde měli méně přeplněnou párty. 

Někteří kamarádi si dali na masce opravdu záležet. Podle mě se to zas tak moc nevyplatilo, přeci jen párty trvala jen dvě hodiny (jako vždycky). Pak jsem se ještě asi půl hodiny snažila zbavit dočasného tetování na obličej, které bylo míň dočasné než jsem čekala. Myslela jsem si, že se během večera začne koupat, ale drželo jak přibité. No a protože začíná být tenhle článek už docela dlouhý, tak ten pravý halloweenský den si nechám na příště.








Tetování před party





Tetování po party 


Na party se doslova nedá ani hnout

Změna kostýmu 


Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Festifall

Walmart

Třicátý první den

Sedmdesátý pátý den - oběd v Markthalle

Tentokrát už opravdový Halloween

Tentokrát se vydáme do přírody

Sedmnáctý den