Jihoamerická večeře

 Už jsem vám psala o japonské. Pojďme se podívat na další. V období Halloweenu se konala večeře pořádaná LASO klubem. LASO znamená Latin America Students Organisation. Termín nebyl náhodný. V podobné dny, kdy Američané oslavují Halloween, v Mexiku probíhá Den mrtvých (Día de los muertos). Pravděpodobně jste o tom už slyšeli. Je to v podstatě mnohem živější a veselejší verze dušiček. Hlavním symbolem jsou květy afrikánů. Běžně se chodí na hřbitov, kam se zesnulým přináší jejich oblíbené jídlo a oslavuje se. Doma se pak dělají oltáře s fotkami a oblíbenými předměty všech, kteří již umřeli. Ve větších městech se konají průvody s maskami. Vždycky mě tenhle svátek zajímal a po shlédnutí velmi povedené pohádky Coco jsem si hrozně přála to někdy zažít. 

S LASO klubem jsme na jednom meetingu vyráběli z papírů afrikánové květy. Bylo to dost fajn, protože jsem se díky tomu zase aspoň vzdáleně seznámila s několika novými lidmi, se kterými se teď na chodbách zdravím. Navíc to bylo dost relaxační. (Nebo aspoň tak moc, jak to může být, když spěcháte ze školy na taichi, z taichi na LASO meeting, odtamtud na krátkou večeři, pak do čajového klubu a dělat úkoly.)

Ráda vařím a kromě pomoci s japonskou večeří a vaření jahodových knedlíků k tomu nebylo moc příležitostí. Proto jsem se opět přihlásila, že budu pomáhat. (To jsem se ještě v říjnu snažila seznámit s co nejvíce lidmi.) Nakonec to ale dopadlo tak, že jsme jen pomáhali ohřát jídlo a dostat ho z Unity house do jídelny. Unity house je dům určený na aktivity spojené s odlišnými kulturami a náboženstvím. Nachází se asi 30 metrů od mých kolejí. Proto jsem se dost divila, že nám o něm nikdy nikdo nic neřekl. Přeci jen jako výměnných studentů se nás to trochu týká. 

Večeře byla fajn. Zaprvé budu se opakovat, ale i když mě místní jídelna velmi příjemně překvapila, tak ocením, když si od ní můžu dát pauzu. Zadruhé výzdoba byla nádherná. Zatřetí skoro se mi chtělo brečet, když jeden Mexičan zpíval národní píseň před plným sálem a přes video to sdílel se svou rodinou v Mexiku. Začtvrté konala se módní přehlídka s tradičním oblečením z Mexika, Portorika, Salvadoru, Guatemaly atd. Bylo to moc hezké. Jediné, co bych vytkla, tak mi to připadalo spíš jako "Pojďme Američanům dát základní údaje o naší kultuře" než "Pojďme společně autenticky oslavit Día de los muertos". Ale to se dalo asi čekat. 









Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Festifall

Walmart

Třicátý první den

Sedmdesátý pátý den - oběd v Markthalle

Tentokrát už opravdový Halloween

Tentokrát se vydáme do přírody

Sedmnáctý den