Sedmnáctý den

Tento den už jsem trochu načala v minulém článku. Byla jsem na rodinném setkání, kde jsme spali v teepee. Po výborné snídani jsem rozdala české bonbony, všichni jsme se rozloučili a každý si šel svou cestou...
Frieda mi chtěla ukázat novou trasu, takže jsme se vydaly na opačnou stranu než většina ostatních. Hned u prvního statku začala Frieda otevírat ohradu pro ovce a vstoupila dovnitř. Zdálo se mi to trochu divné, ale prošly jsme ohradou, pak jsme vešly zase do další. Brzy jsme potkaly několik turistů, kteří šli proti nám. Asi tu nikomu nevadí, když hlavní pěšina vede skrz ohrady. Jeden z Friediných vnuků si u ní v batohu zapomněl krabičku první pomoci, kterou musí mít často u sebe kvůli silným alergiím. Proto jsme došly na nádraží, jely jsme asi deset minut vlakem do města Sissach po nejstarší železnici ve Švýcarsku a pak jsme se rozdělily. Já jsem sama nastoupila do vlaku směr Basilej a Frieda jela do Oltenu, kde na ni čekala dcera s vnukem, aby převzali lékárničku. 
V Basileji jsem viděla, že mi tramvaj pojede až za deset minut, tak jsem si šla poprvé koupit pravou švýcarskou čokoládu. Pár kousků mi už dříve dala Frieda na ochutnání, ale čokolády tu není nikdy dost. Mají tu vážně o hodně větší výběr všech potravin. Možná proto jsem vybírala tak dlouho, že jsem tu tramvaj nestihla. Nechtěla jsem Lind ani Toblerone, protože to se dá koupit všude, zároveň jsem chtěla zkusit něco opravdu švýcarského.
Je to tady fajn, tramvaj mi jede každé čtyři minuty, v neděli každých deset. Chvíli jsem byla doma sama, tak jsem si uvařila čaj, abych z té horské zimy probrala. Docela to fungovalo. Obecně je v Basileji tepleji než v horách (nečekaně). Odpoledne jsme šly s Friedou na koncert. Spojily jsme si to s procházkou. Cesta trvala asi hodinu, ale šly jsme pěkným lesem. Normálně by mě koncert vážné hudby asi moc nezaujal. Před koncertem v Basileji, kde jsme byly asi pře 10 dny, jsem moc nechápala, proč jsem tam vlastně jela. Koncerty přece bývají často nudné, musíte jen sedět a poslouchat. Nakonec mě to naprosto uchvátilo, byl to jeden z nejlepších zážitků, co jsem tu měla. Tentokrát se to opakovalo. Říkala jsem si, že ten jazz byl minule docela fajn, ale vážná hudba bude určitě nudná. Nebyla. Skvěle se mi u toho odpočívalo. Hudba mi tu dělá dobře, protože se netopím v cizích slovíčkách a jen poslouchám něco, čemu bez problémů rozumím. Frieda mě tam seznámila s několika lidmi, kteří s ní hrají v orchestru. Je pro mě strašně těžké pamatovat si tolik jmen, téměř každý den tu potkávám novou skupinku lidí. Koncert byl v protestantském kostele a trochu mi to připomínalo kostely z amerických filmů. Ne moc nazdobené, ale s velmi přátelskou atmosférou.
Cestou domů nám sice ujelo skoro všechno, co nám ujet mohlo, ale aspoň jsme měly čas na to, abychom obešly hezký zámeček, který stál kousek vedle zastávky. Domů jsme přijely kolem osmé a k večeři jsme dojídaly zbytek švestkových knedlíků. :)





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Festifall

Walmart

Třicátý první den

Sedmdesátý pátý den - oběd v Markthalle

Tentokrát už opravdový Halloween

Tentokrát se vydáme do přírody