Storming of The Arch

Na Juniata college se mi líbí, že tu mají spoustu zajímavých tradic. Od festivalu s humry přes náhodný den volna až po Storming of The Arch neboli dobývání oblouku, o kterém vám povím dnes. Jedná se o akci, která proběhla ve čtvrtek. Překvapivě jsem se o ní dozvěděla naprosto náhodou od kamarádů u snídaně. Nepřišel o tom žádný email (a tu všechno obvykle naprosto stojí i padá na emailech) ani nikde nevisely plakáty. 

O co tedy jde? Uprostřed kampusu je takové řekněme nádvoří nebo malý park. Uprostřed toho parku se nacházejí velké hodiny. Asi 50 metrů od těchto hodin je budova koleje Cloister Hall, což je jediná pouze dívčí kolej v kampusu. Cloister Hall je nádherná cihlová budova, ve které je obloukový průchod. Při "dobývání oblouku" se prváci snaží proběhnout koridorem vyznačeným páskami od hodin až skrz oblouk. Komu se to podaří, ten získá školné na celé čtyři roky zdarma. Rok na této škole obvykle stojí v přepočtu zhruba milion korun, takže to jsou velké peníze. (My naštěstí jako výměnní studenti školné neplatíme, protože jsme stále studenty Masarykovy univerzity, která je zdarma. Spousta lidí se mě ptala, jestli musím přerušit školu. Tak se k tomu na konci článku vrátím.)

Prváci se tedy snaží proběhnout pod obloukem za 4 miliony. Určitě čekáte nějaký háček. Oblouk totiž brání tým hráčů rugby. A jakmile spadnete na zem (nebo vás srazí), tak v závodu končíte. Nikomu se nikdy nepovedlo závod dokončit. Celou dobu stála opodál sanitka a v minulosti už pár lidí krvácelo, letos se to naštěstí obešlo bez zranění. 

Já a většina mých kamarádů jsme se akce účastnili jenom jako diváci. Nejprve se o závod pokusili prváci, kteří jsou zároveň členy rugby týmu. Tím pádem bylo o dost míň obránců a skoro jsem si říkala, že je dost velká šance, že někdo uspěje. Nikomu se to však nepodařilo. Pak běželi  i ostatní prváci. Překvapilo mě, že měli tři pokusy. Při třetím pokusu se jednomu klukovi skutečně povedlo ustát všechny obránce a proběhnout obloukem! Nastala naprostá euforie! Zároveň jsem nemohla uvěřit tomu, že je to poprvé za desítky let, kdy se to někomu povedlo. A už vůbec ne tomu, že je to zrovna ve chvíli, kdy jsem tu já. A ještě míň se mi chtělo věřit faktu, že by dotyčný vyhrál školné zdarma. 

Naštěstí tu moje spolubydlící je už čtvrtým rokem tak má po škole kontakty. Zároveň měla na starost video z celé akce. Při menším pátrání se jí podařilo zjistit, že už se několikrát stalo, že se někomu podařilo obloukem proběhnout. Vždycky se však počká, než daní studenti odstátnicují. (Jestli se to tak dá nazvat, protože tady jenom píšete bakalářku a sbíráte v průběhu studia kredity. Žádná velká zkouška se nekoná.) Když výherci odejdou ze školy, tak se znovu začne udržovat legenda o tom, že obloukem ještě nikdy nikdo neproběhl. Pro Justinnu to bylo jako kdyby se dozvěděla, že Santa Claus neexistuje. A mě to taky trošku mrzelo, přeci jen představa, že je to poprvé v historii a jsem zrovna náhodou u toho, je dost lákavá. Navíc je prý velice nepravděpodobné, že by ten kluk skutečně dostal školné zdarma. to je takové trošku zklamání na závěr. I tak byla ale sranda to celé sledovat. Jestli chcete, tak se můžete podívat na video, jak to všechno probíhalo. Stejně tak jsem opožděně přidala odkaz na video i k článku "Mountain Day", tak se tam můžete podívat.

https://www.instagram.com/p/Cim2igpsw8J/?utm_source=ig_web_copy_link

Teď ještě zpátky k přerušení školy. Podmínkou výměnného programu je, že musím po celou dobu zůstat studentem Masarykovy univerzity. Musím tu získat alespoň 20 českých kreditů a alespoň 50% z nich musí být z předmětů, které se týkají informatiky. Zároveň můžu, ale nemusím studovat brněnské předměty na dálku. To znamená, že kdybych hodně chtěla, tak bych se mohla vrátit a mít splněné všechny povinné předměty na to, abych napsala bakalářku a v červnu odstátnicovala. Tím pádem bych nijak neprodlužovala studium. Kdyby byl někdo hodně ambiciózní, tak by to mohl zvládnout. Já jsem se rozhodla si studium raději o rok prodloužit, protože pro mě není úplně reálné studovat dvě školy najednou. Obzvlášť, když jedna z nich je FI která mi obvykle zabere veškerý volný čas sama o sobě. Přesto jsem si zapsala 5 předmětů, abych měla jistotu, že budu mít dost kreditů, kdyby to tady nedopadlo. Všechno to jsou předměty, které přes semestr a většina z nich i přes zkouškové nezaberou moc času. Nejsou to žádné povinné informatické předměty, spíš mi pomůžou splnit povinný univerzitní (mimooborový) základ. Mám tedy Udržitelný rozvoj, Základy výtvarné kultury a Recyklování (tyhle tři předměty vyžadují jen online zkoušku v průběhu ledna, kdy už budu dávno doma, takže teď se jim nevěnuji) a Služby počítačových sítí (kde mám každý týden nekonečné množství pokusů na krátký online test) a Angličtinu online.






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Festifall

Walmart

Třicátý první den

Sedmdesátý pátý den - oběd v Markthalle

Tentokrát už opravdový Halloween

Tentokrát se vydáme do přírody

Sedmnáctý den